×

Controle op zaterdag 23 mei 2026

Controle op zaterdag 23 mei 2026

Beste liefhebbers,

Er is vanalles gebeurt op zaterdag 23 mei 2026 maar ik ga het onze voorzitter zelf laten uitleggen

ik geef het woord aan Erik :


Beste Liefhebbers

Kom even terug op het afgelopen weekend dat voor onze maatschappij een schok was. Vrijwilligers

en de maatschappij die onterecht beschuldigd zijn van diefstal.

Vrijdag avond heel gezellig (verjaardag van onze Luc 85 jaar) geen vuiltje aan de lucht.

Zaterdag duiven zeer vroeg gelost, we verwachten een moeilijk vlucht maar geen slechte vlucht.

Om 11 uur is alles begonnen. Telefoon van de Heer P. geeft zich uit dat hij samenspeelt met de Heer

V. Ze hebben 2 volle korven en enkele lossen duiven ingekorfd op Soissons en van 1 korf is er niks

thuis. Stel hem gerust dat de duiven overal slecht vallen. Om 11.01 – 11.13 – 11.15 steeds terug

telefoon. Heb dan contact opgenomen met Luc (woont naast lokaal) ga eens kijken of er geen korf is

blijven staan.

Kon niet want we hebben helpen opladen op de vrachtwagen. Ondertussen werd al gezegd dat die

gestolen waren, wat zeker niet bij ons kon gebeurt zijn.

Om 12.01 terug telefoon van de Heer P dat hij contact opgenomen heeft met een Mandataris De

Heer W om dit te melden.

Om een lang verhaal kort te maken, de Heer P mag bij ons geen duiven meegeven en heeft via de

Heer V misbruik gemaakt van onze maatschappij.

Maar mijn vraag is nu waarom de Heer W mandataris opzoek gaat in mafia stijl naar duiven die

normaal niet in Brabant kunnen ingekorfd zijn. En voor onze maatschappij zijn die er ook niet

geweest. Heeft met zijn vinger voor mij gestaan dat er een groot probleem was. (Heb ik foto van) Na

veel lawaai zijn ze vertrokken maar bij het buiten gaan zegde hij als er nu geen van die 25 thuis

komen is er wel een probleem. Ik vind dit een beschuldiging aan mijn adres en dit pik ik niet. Ook

onze vrijwilligers hebben controle gehad en met welk recht VRIENDJES POLITIEK . De Heer P staat in

de gazetten en in de boekjes is hij meer dan een gewone liefhebber? Hij is wel zijn boekje te buiten

gegaan. Zou dit voor een gewone liefhebber ook geweest zijn !!!!

Ik hoop dat het nieuwe bestuur nu laat zien dat ze het anders willen. De Heer W heeft duidelijk

misbruik gemaakt van zijn macht en onterecht een controle gedaan of moet mij aantonen welke

basis deze controle terecht is. Het gaat over duiven die normaal niet in ons lokaal mogen zijn en

kunnen zijn, niemand van ons wist dat. Ik hoop dat hij zijn verantwoordelijk neemt en opstapt.

Mandatarissen die hun macht misbruiken zijn niet op hun plaats in een PE. Ik hoop de Voorzitter Van

Vlaams-Brabant doet wat hij moet doen en rotte vissen moeten er uit.

De Heer V wil ik bedanken dat hij contact heeft opgenomen met de vrijwilligers om zich te

verontschuldigen en eventuele kosten die ze hebben wil terug betalen.

Ook rond 21 uur 30 keer ik al een bericht, Erik pas op daar waren duiven bij van de Heer P.

De Heer P heeft om 22.11 ook nog gebeld om te melden dat de helft thuis was en ook een sorry.

Heb gezegd dat die sorry te laat was. Je moet het lef hebben duiven meegeven via via in een lokaal

dat niet mag. De voorzitter de hele dag beschuldigen dat er een diefstal is gebeurd, heeft devrijwilliger geen korf in zijn auto gezet bij het opladen enz … Dan zelf klacht indienen bij KBDB. Ik

denk dat deze persoon een dikke straf verdiend of gaat hij ze ook weer ontlopen?

Ik wil ook verontschuldigingen tegen over onze Maatschappij Vrij en Vooruit Overhespen want wij

zijn zwaar door het slijk gehaald.

Oproep naar de Nationale Voorzitter De Schouwer Johan hou uw ploeg in de hand aub.

Voorzitter

Vrij en vooruit Overhespen

PS : Dit is op 25-05-26 om 9 uur 31 ook naar de voorzitter


mvg,

het bestuur

volg en like ons!

Verstuur reactie